Дмитро Степовик

 

НОВА УКРАЇНСЬКА ІКОНА XX – ПОЧАТКУ XXІ СТОЛІТЬ

Традиційна іконографія та нова стилістика


Сьогодні стан віруючої людини у храмі, вдома, на праці та в усіх інших життєвих ситуаціях такий, що вічне джерело правди – Божественне Одкровення і Божественний Промисел – потребує певного узгодження з часом, в якому ми живемо. Людина Середньовіччя та наступних епох і близько не була так перенасичена зоровою інформацією, як нинішня. Пістряві журнали, кіно й телебачення, відео, рекламні щити б’ють по очах, а найстрашніше – узалежнюють від себе людину. На тлі такого повсюдного й повсякчасного мерехтіння, давня ікона зі своїм притемненим оливково-брунатним ликом, на превеликий жаль, уже не може володіти людською свідомістю, як то було раніше. Сучасній іконі конче потрібні оновлення духовна велич, піднесення молитовного впливу засобами, що їх таїть у собі особа святого, з одного боку, і сучасними можливостями візуального мистецтва – з іншого.

 



© "Місіонер", 2008 р ; розроблено в Soltech